Thailand part two (hua hin, koh phangan, koh tao) - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van jelle smit - WaarBenJij.nu Thailand part two (hua hin, koh phangan, koh tao) - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van jelle smit - WaarBenJij.nu

Thailand part two (hua hin, koh phangan, koh tao)

Door: Jelle Smit

Blijf op de hoogte en volg jelle

18 November 2012 | Thailand, Koh Tao

Bussie in bussie uit.
Op weg naar hua hin, weg uit de drukte van Bangkok. Hua hin is een kustplaatsje waar een mooi wit zandstrand is met palmboompjes, verder zie je er alleen maar ouwe blanke mannen met jonge Thaise meisjes, stelletjes en gezinnen. Voelde me niet echt op me gemak in me uppie, de nacht was ook bizar!
Had in de bus een zak chips geopend maar niet opgegeten dus weer terug in me schoudertas gedaan. Snachts werd ik wakker omdat er geluid kwam uit me tas (de zak chips) maar dacht dat het door de blower kwam dus was weer verder gaan slapen, 5 min. Later hoorde ik het weer maar het was nogal en luid geluid waardoor ik een beetje freakte haha.
Half met me telefoon schijnend op me tas zag ik niets, en zodra het licht uit was kwam het geluid terug! Dus ik was er klaar mee en pakte de zak chips uit me tas en gooide het met in de prullenbak en sloeg er vervolgens op met een flesje water dat naast me bed stond. En toen me ogen weer dicht gedaan (even ter informatie, mijn kamer was op de eerste etage en het is haast onmogelijk voor elk beest dan ook mijn kamer binnen te komen) maar het geluid was er weer hoor, ditmaal vanuit het prullenbakje, en toen ik er met het vage licht van mijn iPhone op scheen schrok ik me toch de pleuris, er sprong iets uit waarvan ik nog steeds niet weet wat het was, het leek op een kikker.. Daar na gauw me oordopjes van me iPhone in gedaan, muziek aangezet en gauw gaan slapen. Nacht erna was het geluid er weer hoor, toen de prullenbak buiten de deur gezet want ik was er goed klaar mee, ik haat beesten en ik ben bang dat hoe dichter ik bij Australië kom hoe meer en hoe groter ze worden!
Vandaag mijn aller eerste duik in de zee genomen van mijn trip! En verder vandaag niet te veel doen, beetje relaxen en morgen bekijken waar ik overmorgen naar toe ga. Zit nu op een soort van kade een biertje te drinken en te wachten op me ham/kaas sandwich. Het weer was erg mooi, lekker windje uit zee waardoor het niet zo warm is.
De nacht was wat minder, had savonds gamba's gegeten in een visrestaurant. De gamba's waren vers en smaakten heerlijk, maar zoals ik al net zei was de nacht wat minder. Mijn stoelgang was nogal ontregeld, en kreeg daarbij die nacht ook nog last van koorts. (En dat beest). Volgende ochtend voorzichtig wat gegeten en verder de hele dag een beste op bed gehangen. Vandaag voelde ik me gelukkig al een stuk beter, dus het eerste wat je eet als je ziek bent geweest is natuurlijk een dubbel cheeseburger en een samurai porkburger met een large coke!
Verder lekker op het strand gelegen en een beetje afgekoeld in de zee omdat het zo warm was! ; )
Zit nu in de bus naar de ferry die me naar koh phangan zal vervoeren waar ik een redelijk goedkoop backpackers ressort heb gevonden met eindelijk een zwembad en privé strand en hopelijk wat meer jongeren. Maar dat moet goed komen omdat koh Phangan bekent is vanwege de fullmoon party's waar de internationale backpackers massal op af schijnen te komen. Ik zal die helaas missen, maar er is gelukkig ook een halfmoon party! Dus dat feesten komt wel goed! Nu alleen een reisje tegemoet zien van ongeveer 14 uur! Ben offieel een maand van huis trouwens!
(4-11-12 00:53)

Het is hier fantastisch zou de vakantie man hebben gezet, want dat is het nou een maal! Verblijf in een backpackers resort waar zo een goede vibe hangt. En heb er al zo veel mensen leren kennen, hoe verder ik ga met me reis hoe makkelijker het word om nieuwe vrienden te maken.
5 dagen geleden aangekomen op er eiland, de reis ernaar toe was goed allen godverziekend koud door die kolere arco in de bus en boot.
Eenmaal aangekomen op koh phangan wilde ik gewoon zo snel mogelijk naar men hotel, dus pakte ik een "taxi", een moter dus. Met men backpack tussen zijn benen en ik achterop. Maar dat was niet het ergste, nee er kwam een tropisch tegenbuitje over ons heen, berg op berg af en dat in de stromende regen, denk dat moeders blij is het niet te hebben gezien. Maar zoals ik al zei de plek is geweldig! Doe hier niet zo veel, beetje in de zon liggen, zwemmen, gruwelijk lekker fruit eten, andere lekker dingen eten, bier drinken, ouwehoeren, meer bier drinken en uitslapen. Bevalt bassie prima!
2 dagen geleden naar een half moon party geweest, wat een te gek feest zeg, zat onder de lichtgevende verf (zag er voor de honden niet uit) maarja. YOLO! Iets te veel gedronken en bizarre maar lachwekkende dingen gezien. Zit nu in me up bij het zwembad beetje bij te komen van gister avond en me op te laden voor een nieuwe, het leven is zo zwaar!
(9-11-12 15:34)

Begint een pittig lang blogje te worden, maar hee! Hebben jullie teminste wat te doen daar in dat koude Nederland. Mijn verblijf op koh phangan zit er al weer 4 dagen op en zit nu op het eiland koh tao, dat naast koh phangan ligt. Ben hier samen met Thomas, een 37 jarige gozer uit Denemarken die ik op mijn vorige resort heb ontmoet, onwijs aardige en grappige dude! Kan het goed met hem vinden, dat is ook de reden dat we samen aan the SSI openwater zijn begonnen (Duikcurses). Eerste 2 dagen zijn achter de rug, eerste was saaie theorie video's en een bak met slaapverwekkend huiswerk. Vandaag zwembad duik achter de rug, ging erg goed! Begin was nogal wennen, maar zodra je merkt dat je snel stappen maakt is het erg leuk!
Morgen voor het eerst in de oceaan, spannend maar heb er onwijs veel zin in! Laat later weten hoe het was.
Verder trekken we op met 2 hilarische gasten uit Manchester, Tom and Moo, en 2 te gekke meiden uit Noorwegen Hilde en Kristen en hun krankzinnige vriend ola Marrius! Wat een bizarre vent, maar hartje van goud. Ben kapot!
(17-11-12 00:01)

Ow yeah, i am a SSI openwater diver now!!
Duiken is echt te gek en aan te raden voor iedereen die een x naar Thailand gaat omdat je hier de helft betaald als in bijvoorbeeld Australië.
Vanavond om 7 uur gaan ze de dvd laten zien van onze groep, en ik heb het gevoel dat het geniaal gaat worden. We hebben een onderwater horserace gehouden (ik was 1 van de paarden, en mijn buddy was de bereider) van de 7 koppels was ik de snelste! Yeahaa! En heb een zonnebril opgehad op 15 meter diepte ;) en dat is dus allemaal gefilmd (dvd kost alleen 50 euro) dat is iets te ver buiten mijn buget helaas. Maar ga vanavond een stevig biertje drinken om het te vieren ;).
Overigens zal ik koh toa vandaag of morgen moeten verlaten omdat vrijdag mijn vlucht naar Jakarta gepland staat (Indonesië).
En ik sterf van de honger dus ik ga nu wat te snacken bestellen!
(18-11-12 13:20)

  • 18 November 2012 - 10:08

    Marian:

    Hoi die Jel,Weer heel prettig leeswerk op de vroege zondagochtend.
    Ik neem aan dat de gigaenkel is verdwenen,word in ieder geval niet gemeld.
    Mis je ontzettend,gelukkig bestaat er facetime en andere vormen van communicatie.
    Heel veel lol en probeer het een beetje netjes te houden,vele dikke kussen en knuffels,

  • 18 November 2012 - 12:11

    Rieneke:

    Super vet om allemaal te lezen jel!! xxx

  • 18 November 2012 - 13:14

    Agnes Brakenhoff -Smit:

    Hoi Jelle

    Wat vertel je het toch leuk ,en dan dat duiken ,lijkt me geweldig,maar ja die beesten dat zal nog wat worden ,die worden natuurlijk almaar groter ( dat is wel wat voor Patrick ) niet dus !!!!
    Ik lees je verslagen met groot genoegen ,en kijk nu al uit naar je volgende verslag .
    Lieverd tot de volgende keer.

    Groetjes uit Schoorl !!

  • 18 November 2012 - 13:53

    Hans:

    Hoi kanjer,

    Wat is het toch leuk je verhalen te lezen!!!
    Ik begrijp dat je het erg druk hebt met duiken, lekker lullen, chillen, feesten, indrukken opdoen, biertje drinken, uitslapen, genieten van de omgeving, en contact maken met veel andere gasten.
    We vinden het natuurlijk te gek dat je het zo naar je zin hebt, maar we willen, (je moeder en ik) en niet alleen wij, maar ik denk meerdere volgers ook de hoogte blijven qua foto's.
    Dus een kleine selectie uit jou geweldige hoeveelheid beeldmateriaal zou welkom zijn op dit blog.
    Lekker nog een klein weekje Thailand, en dan naar Indonesie.
    Geniet er van en laat ze weten dat er een Smitje op het eiland is geweest.

    Groetjes je vader

  • 18 November 2012 - 14:10

    Lilian:

    Lieve Jelle,

    wat een verhalen. Fantastisch om alles te lezen,maar wat je vader zegt is waar. Wat fotos zoals bij je eerste blog zal nog leuker zijn. bv een foto van jou onder de lichtgevende verf!!! hahaha
    dikke kus van ons XX

  • 18 November 2012 - 15:16

    Wil Hoffmann Karseboompjes:

    Ha die Jelle.....heerlijk pik....al die verhalen. mooi ook om te lezen dat je steeds makkelijker kennissen opdoet. Top dat je jouw duik brevet hebt gehaald ...kicken!!
    Groeten van alle Karseboompjes uit Spanje..Xxx

  • 20 November 2012 - 15:12

    Amber:

    Jelle! Heerlijk om te lezen die verhalen van je :D Je bent lekker bezig met feestjes, chillen, biertjes, vrienden maken en superveeldingen zien en doen! Helaas kan ik je vertellen dat de beesten in australie vrij groot kunnen worden inderdaad.. ;) Hoewel het niet altijd de grote beesten zijn die 't irritantste zijn, die zie en hoor je tenminste nog aankomen.. :p Nou geniet maar lekker verder en hou ons op de hoogte! See you in Sydney! X

  • 21 November 2012 - 20:18

    Gekke Ouwe Maurice:

    Wat een verhalen, toch ff langs mee bezig geweest. Maar goed om te lezen dat je zo naar je zin hebt, Tijd gaat snel. hoop dat ik loterij win ,het eerste wat ik doe is op vliegtuig stappen en jou opzoeken! mooi man, reisje maken. Ben zwaar jaloers, zal je zo blijven volgen en hoop je een keer te spreken via facetime, misschien even via je ouders ofzo. Enjoy man!!!!!! mis je !

  • 30 November 2012 - 19:14

    Oom Paul:

    Zo Jelle,je inmiddels zit je Jakarta, of misschien daar al weer weg. Je treft het daar niet denk ik wat betreft het weer. Het regenseizoen is aangebroken en her en der zijn denk ik overstromingen. Waar zit je inJakarta? Ik wacht met spanning af hoe het je daar vergaat. Het is weer een hele overgang van Thailand naar Indonesia, vindt je ook niet. Thailand heeft niet voor niets de naam "het land van de eeuwige smile". Dat is in Indonesie niet altijd het geval, ennne let op je rupiahs. Jammer trouwens dat je de full moon party in Thailand niet mee heb kunnen maken dat is echt de moeite waard, met duizenden mensen op het strand genieten van de duizenden papieren luchtballonnetjes die verlicht met kaarslicht in de lucht drijven, en de duizenden mooie kleine ook weer verlichte vllotjes die mensen de zee in laten afdrijven. Vaak is de zee in die periode erg kalm wat zorgt voor een serene rust. Zo te lezen geniet je in ieder geval van je reis. Ik probeer me te verplaatsen omdat ik ook veel dingen daar in het verre oosten heb gezien, en geniet op afstand dus ook een beetje mee. Ik wens je nog veel plezier daar, en doe voorzichtig!
    groetjes van Oom Paul en natuurlijk ook van Iman

  • 14 December 2012 - 12:21

    Marian:

    1e keer tijdens je verjaardag niet thuis met gebak ,,biertje en wat vrienden kadootjes ,gelukwensen vrolijke gezichten ,gezelligheid ,lekkere hapjes ,bitterballen en zo ,geen familie om je heen ,guur weertje,
    veel gezoen.Maar het is het natuurlijk allemaal waard,Jel Proost

  • 14 December 2012 - 19:11

    Hans En Jos Karsten:

    Ook wij weten dat jij vandaag jarig bent en 24 jaar bent geworden daarom op zijn minst een felicitatie waard. We hebben je zien opgroeien aan de Dijk van klein jongentje tot een grote wereldreiziger.Wie had dat gedacht? We weten niet echt waar je op dit moment zit, maar je zal zeker op een voor jouw leuke manier en plek je verjaardag vieren. Neem een borrel op onze kosten. We genieten van je verhalen en herkennen ook het een en ander.We wensen je nog een hele mooie tijd en misschien zien we elkaar in Austrailë. Dat zou wel erg leuk zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

jelle

Vier oktober tweeduizend en twaalf, de dag dat de reis van me leven gaat beginnen. Ik Schrijf dit hier (2-10-2012) in me makkelijke broek op bed met de controller van mijn playstation3 naast me, omdat ik 1 van mijn laatste potjes fifa aan het spelen ben. Dit word komend jaar een beetje mijn fifa vervanger, de plek waar ik al mijn ervaringen en avonturen op zal delen! Ik hoop jullie via deze weg een beetje me te kunnen laten genieten, tenminste als ik dat ook doe! Nou veel lees plezier het komende jaar!

Actief sinds 01 Okt. 2012
Verslag gelezen: 1283
Totaal aantal bezoekers 17797

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: