Indonesië Part one (Jakarta, Bali, Gili T.) - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van jelle smit - WaarBenJij.nu Indonesië Part one (Jakarta, Bali, Gili T.) - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van jelle smit - WaarBenJij.nu

Indonesië Part one (Jakarta, Bali, Gili T.)

Door: Jelle Smit

Blijf op de hoogte en volg jelle

17 December 2012 | Indonesië, Kuta

Some time you win some, some time you lose some!
En vandaag was ik de lucky one!
Gister de boot bus trip geregeld naar phucket omdat mijn vlucht nar Jakarta vanaf daar vertrekt. Uitgerend dat als ik de boot van 9:30 zou nemen dat ik dan om 18:30 in phucket zou zijn (ongeveer 2 uur voor mijn vlucht) maar dat bleek helaas iets anders te gaan dan gedacht, de bus kwam aan om 18:45, en de plek waar ik was afgezet was niet het vliegveld (dat wist ik) maar dat er geen taxi's meer zouden rijden had ik dan weer niet zien aankomen. Maar de Thaise mensen zijn echt heel behulpzaam en vriendelijk, een politieagent hielp met het zoeken van vervoer. En daar was Dauw (geen idee hoe je het schrijft) hij was op zijn vrouw aan het wachten en was toevallig taxi chauffeur (alleen niet aan het werk) en hij bood me aan zodra zijn vrouw er was me nar het vliegveld te brengen, en toen ik vroeg wat hij ervoor wilde hebben zei hij: wat jij wilt, jou keuze. Vond ik zo te gek! Een super vriendelijke kerel ( uiteindelijk 200 bath gegeven) zo een 5 euro. En nu komt het mooiste stuk! Zou al lang en breed mijn vlucht hebben gemist, maar zoals ik al zei: eindelijk een gelukje! Mijn vlucht heeft vertraging en gaat over andere half uur de lucht in! Ben behoorlijk openlucht en heb op het laatste moment nog wat Geld kunnen wisselen in euro's omdat je dat in Indonesië moet betalen voor je visa, iets van 20 euro. Zo nu ook dat achter de rug is ben ik blij en kan ik met een opgelucht gevoel naar Jakarta!
(23-11-12 21:49)

Jakarta, een drukke en vieze stad.
Veel armoede en mensen die leven op straat, het geeft je wel een ander perspectief op het leven in Nederland. Zo slecht hebben wij het niet daar! Verder heeft de stad naar mijn mening geen echte highlights, ben naar Mona geweest (een monument), kota (het oude Jakarta, met een boel Nederlandse invloede) en naar de dierentuin, en ook dat was een tikkeltje deprimerend, kleine kooitjes, heeeel veel mensen, en een hoop troep. En het vervelendste van alles was dat ik (eenige blanke) de hoofdatractie was van de dierentuin, echt iedereen keek naar me, had zelfs het idee dat alle dieren naar me keken.. Iets positiefs over Jakarta is het eten op straat, je zit op en plastic stoeltje langs een drukke auto weg en je krijgt daar zittend in de rook een heerlijk (goedkoop) kipsatetje! Met de lekkerste pindasaus die je je kunt voorstellen (fuck wijko). Het hostel waar ik verblijf is trouwens ook super goed! Super vriendelijk en alles is zeer goed geregeld! Six degrees thanks voor alles! Want vanavond vlieg ik naar (jawel) Bali!! Joehoe!! Zal daar 3 weken lang de eilanden lombok, de gili's en Bali gaan verkennen! Wel zal ik een stuk beter op me buget moeten letten omdat in Thailand ik iets te veel heb gespendeerd.. Maar dat gaat helemaal goed komen!
(3-12-12 13:25)

Bali! Het is groter dan ik had verwacht, 4 miljoen mensen wonen er, dat is best veel. Maar goed, eerte 2 nachten op Bali verbleven in een hostel dat net 2 weken open was en jolie hostel heten. 5 euro per nacht, zwembad, arco, onwijs lekkere bedden en gratis ontbijt (iets wat je veel ziet in Indonesië) daar een Duitser ontmoet genaamd luke en een Duits meisje genaamd Sophia. Met hun vervolgens naar kuta gegaan en eergisteren wezen stappen! Kuta is zeg maar het lorret de mar voor de Australiërs. Ze hebben te veel geld en ze zijn elke nacht dronken! Maar het uitgaan is goed te doen hier. Gister avond zijn Sarah en James ook in kuta aangekomen en dat is een stel uit Londen die in mijn tourgroep zaten in China, dus onwijs tof om ze weer te zien, en heb onbekend BBQ met ze gesnacked voor nog geen 5 euro.
(Ondertussen 4 dagen later)
Heb kuta achter me gelaten en heb 3 nachten geslapen in ubud, ubud is groen heel groen. En staat bekend om zijn rijst terrassen. In ubud samen met luke (de Duitser) een scooter gehuurd en met onze tourguide een aantal mooie plekken in ubud bezocht, de rijstterassen, een of andere poort, een waterval, en een tempel. Was een leuke dag en heb veel gezien. Gister naar het monkeyforrest geweest, 30 bananen gekocht voor € 1,20 en gaan met die ... Banaan ...
When a monkey nibbels on a wienie it is funny in every language. De kleine aapjes zijn leuk lief en schattig, vooral als ze op je klimmen! Maar the big mutha's zijn goed eng, en als ze weten dat je een banaan hebt rusten ze niet voordat ze hem hebben! Al met al onwijs leuk! Vandaag was een vroegertje, 6 uur ging het wekkertje. Op naar de gili's! Er zijn 3 manieren om er te komen: vliegen (heel duur) snelle boot (50 euro, binnen een uur) langzame boot (15 euro, binnen 8 uur) en aangezien ik alle tijd heb en nodig moest bezuinigen hebben we voor de langzame overtocht gekozen jippie!! En daar zit ik nu dan op een oncomfortabel plastic stoeltje met me backpack, tas vol met chips, nootjes, water, pindakaas-oreo koekjes en me pas gekochte ukelele!
Nou vriendjes en vriendinnetjes, ik ga me even verzitten, me kont slaapt..
(11-12-12 09:37)

Back on good old Bali.
Na 5 dagen Gili T terug op de plek waarvan ik 21 december naar Sydney zal vliegen. Gili is een klein eilandje waar je in een kleine 2 uur omheen kunt lopen. Verder vind je hier geen gemotoriseerde voertuigen, enkel fietsen en paarden met karretjes er achter. Het eten op het eiland is top, elke avond om 18:30 opent hier de night market, kleine markt met allemaal eettentjes waar je voor een paar euro een heerlijk goed vullende maaltijd kunt eten, van vers gegrilde roodbaars, tonijn, makreel, baracuda tot heerlijke gemarineerde saté dit met wat rijst, pittige noedels, heerlijke pompoen, spinazie en een soort indo tortilias met ijsbergsla, kip en kaas! En vervolgens om het af te toppen nog een pannen(cake)koek met banaan, chocola, kokos en gecondenseerde melk. Verder heb ik een snorkelboot trip gedaan en maar liefst 5 reuze schildpadden gezien, en onderwater tal van kleurrijke vissen gevoerd met oud brood! De dag daarna: 14 december, de dag dat ik mijn 24ste levensjaar ben begonnen was een tikkeltje anders dan normaal, voelde me niet echt jarig, snachts van lukas wel een cadotje gehad: een shirt van het eiland met daar achter op el geschreven gefeliciteerd dutchie! Wat wel echt te gek was! Maar de dag zelf viel tegen door de regen die de hele dag viel. Heb savonds wel een paar biertjes gedronken om het toch een klein beetje te vieren, maar omdat lukas zich niet lekker voelde en vroeg naar bed ging was dit ook een klein dompertje, (we gaan het in kuta nog maar eens over vieren) en alle felicitaties op Facebook waren natuurlijk ook te gek! Vanochtend vroeg vertrokken, en op lombok een klapband gehad, maar kon aan de snelheid van het bandenwisselen zien dat dit niet de eerste keer was dat het gebeurde, nu nog 4 dagen Bali en dan hopake down under! Kijk daar ergens wel heel erg naar uit ondanks dat Australië heel duur is. Heb het na bijna 3 maanden Azië wel een beetje gehad met hier! Ga er zeker terug komen, maar af en toe is het ook vermoeiend om altijd te moeten afdingen, met handen en voeten communiceren en te ontcijferen of mensen je willen oplichten of niet.
Overigens zal ik in Sydney Mike de Boer tegen komen (niet de knipnicht van RTL) maar een collega uit mijn tijd bij het Gildehuys in Beverwijk. Hij werkt daar bij het grootste patteserie concern van Sydney, en hij heeft me uitgenodigd om kerst en oud en nieuw met hem en zijn huisgenoten te komen vieren. Dus veel leuke dingen voor de boeg, naja alles aan deze reis is natuurlijk leuk!
Ik ga jullie spreken!

Ps: mocht de wereld echt vergaan de 21ste, het was me een genoegen!
(17-12-12 17:37)


  • 17 December 2012 - 14:59

    Je Vader:

    Hallo vriendje,

    Zoals gewoonlijk is dit leesvoer zoals we van je gewend zijn.
    Je moeder en ik zaten samen je blog te lezen, en....... je raad het al, lachen geblazen om je verhalen.
    Het Aziatische eten, geniet er nog maar even van, want Australie, (ben er nog nooit geweest) lijkt me een
    culinaire cultuur shock.
    Je ga er wel weer een aantal mensen ontmoeten van je reis in China, en misschien uit Alkmaar.
    Hou je taai geniet en doe voorzichtig.

    Je vader

  • 17 December 2012 - 14:59

    Je Vader:

    Hallo vriendje,

    Zoals gewoonlijk is dit leesvoer zoals we van je gewend zijn.
    Je moeder en ik zaten samen je blog te lezen, en....... je raad het al, lachen geblazen om je verhalen.
    Het Aziatische eten, geniet er nog maar even van, want Australie, (ben er nog nooit geweest) lijkt me een
    culinaire cultuur shock.
    Je ga er wel weer een aantal mensen ontmoeten van je reis in China, en misschien uit Alkmaar.
    Hou je taai geniet en doe voorzichtig.

    Je vader

  • 17 December 2012 - 16:30

    Lilian:

    Hey Jelle, fijn om weer wat van je te lezen.Leuk voor je dat je de feestdagen met een bekende doorbrengt.

    Dikke kus van ons

  • 18 December 2012 - 10:29

    Madelon:

    Je hebt het duidelijk nog steeds naar je zin! Wat leuk die ontmoetingen onderweg. Ook voor later is dat zo waardevol!!

    Hoe geweldig is het om met Oud & Nieuw in Sydney te zijn!! Zeer memorabel. En de Kerstdagen bij je vriend de toetjes koning is ook niks mis mee. Misschien kun je nog een bijdrage leveren. Misschien krijg je wel een baan aangeboden! Dat zal je mams iets minder vinden....
    Afijn Jelle. Hele fijne dagen toegewenst en we kijken weer uit naar je nieuwe update!!
    Veel liefs. Madelon en Ruud.

  • 18 December 2012 - 15:07

    Agnes Brakenhoff -Smit:

    Ha die Jelle ,leuk om weer wat van je te horen ,en dat alles goed met je gaat ,maar had ook niet anders verwacht hoor!!eneeeeeee neem daar maar geen baan aan ,kom maar weer gewoon in Alkmaar terug .
    Lieve Jelle ,hele fijne feestdagen gewenst,en 'n goed begin voor 2013.
    Groetjes en dikke kus uit Schoorl .

  • 19 December 2012 - 19:20

    Gekke Ouwe Maurice:

    Yooo smitje!

    Mooi weer ff verhaaltje te lezen, en je zal zeker wel genieten van dat eten ja! en ben straks erg benieuwd naar Sidney, daar waar onze verhalen samen komen:) alleen 1 groot verschil. New years party daar man@!!!! moet te gek zijn! hoor het graag van je, net als welk hostel je zit en waar je zo nu en al gaat stappen! the gaff is er aan te raden in oxferd street, als je the gaff omdraaid zul je begrijpen wat ik bedoel!

    HAVE FUN KEEP ENJOYING THE GOOD WORK!!!!!

    Massol!!!

  • 01 Januari 2013 - 13:40

    Do:

    Jel,

    Wat een mooie verhalen! Klinkt als een goed boek! Volgens mij verander je zelf als persoon ook wel een beetje? In een positieve manier natuurlijk! Ik ga nu snel je volgende blog lezen!

    Groeten Do

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jelle

Vier oktober tweeduizend en twaalf, de dag dat de reis van me leven gaat beginnen. Ik Schrijf dit hier (2-10-2012) in me makkelijke broek op bed met de controller van mijn playstation3 naast me, omdat ik 1 van mijn laatste potjes fifa aan het spelen ben. Dit word komend jaar een beetje mijn fifa vervanger, de plek waar ik al mijn ervaringen en avonturen op zal delen! Ik hoop jullie via deze weg een beetje me te kunnen laten genieten, tenminste als ik dat ook doe! Nou veel lees plezier het komende jaar!

Actief sinds 01 Okt. 2012
Verslag gelezen: 585
Totaal aantal bezoekers 17801

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: