Thailand (Oart one Bangkok bitches) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van jelle smit - WaarBenJij.nu Thailand (Oart one Bangkok bitches) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van jelle smit - WaarBenJij.nu

Thailand (Oart one Bangkok bitches)

Door: Jelle Smit natuurlijk

Blijf op de hoogte en volg jelle

29 Oktober 2012 | Thailand, Bangkok

One night in Bangkok and the world is your oyster!
Eerste dag in Bangkok was geweldig! Koh san road, de plek waar het bruist van het backpackers leven! Daar met Ilona, Kristien, Rasmus, Michael, James en Sarah in The rooftopbar een baar biertjes gedronken en genoten van de gekte op straat. Vervolgens gedag gezegd tegen mijn 2 Deense vrienden, omdat die de jungle in trekken. Met de rest op straat pai Thai gegeten en de vele markt kraampjes bezocht. Waarna we met ze 5en zijn terug gekeerd naar the rooftopbar waar het ondertussen behoorlijk druk en gezellig was geworden. Paar Changs en een Bucket verder was het tijd voor de "pingpongshow". Met ze 5en in een tuktuk gestapt (met een paar flessen goedkope wijn ofzo, geen idee wat het was eigenlijk, soort lambrusco? Ranzig dus :) ) Maar het was hilarisch, snoei hard door de straten van Bangkok in een veel te klein karretje! Eenmaal aangekomen was ik gelukkig een tikkeltje lammig, want wat we daar binnen hebben gezien sloeg helemaal nergens op!!!
Hahahaha ongelofelijk, wat bizar en vaag! Cola flesjes openen, pingpong balletjes schieten, en een aantal dingen die ik maar niet uit tik! Die avond voelde als The Hangover II. Die nacht verbleef ik in een 4 sterren hotel waar het ontbijt weergaloos was, alles! Van sushi tot ceasersalads en van gepocheerde eieren tot verse warme amandel muffins. Na 4 rondes langs het buffet en een goedgevulde buik met Ilona en Kristien een boot gehuurd en naar een een markt gevaren, de tocht naar de markt was bijzonder omdat alle huisjes op palen stonden (in het water). De markt was een walhalla voor iedereen die van lekker eten houd! De geuren!! God dammit, zo lekker.
Daar wat verschillende dingen gegeten waarvan ik van de helft niet weet wat het precies was, maar zo lekker! Korriander, citroengras, limoen, knoflook, gember, limoen, kokos, en Chili, en ook zo goedkoop allmaal! En ik dacht dat het eten in China al goed was!! Hahaha I LOVE THAILAND!
Paar biertjes verder gestrand in Silkbar waar we besloten mojito's te gaan drinken, en het was niet de beste maar hij was bijzonder! Het was als een sluspuppie, en ik kan je vertellen dat met 28 graden en een behoorlijke hoge luchtvochtigheid dat goed lekker is! Daarbij de lekkerste curry van mijn leven gegeten, wauw.. De massaman curry! (Eet het nu al 3 dagen).
Gister met me Duitse chikies een beetje rondgehangen in Bangkok waarna ze besloten een Thaise massage te nemen, ik twijfelde omdat ik niet zo hou van gefriemel aan me voeten, maar ja voor die 6 euro een half uur voet en een half uur rug, nek en hoofd massage. Dus ging ik er ook maar voor! De voetmassage was geweldig, wat is dat relaxed! De rug, nek en hoofd massage was een ander geval. Goed pijnlijk, maar aan het eind van de rit heb je letterlijk het gevoel dat je zweeft! Daarna bij een super leuk restaurant gezeten en gegeten. En het nachtleven van Bangkok verder verkent. Deze morgen niet veel gedaan, gechilt bij een Starbucks met Ilona en Kristien (was hun laatste dag, en na vandaag begint mijn reis alleen pas echt) na een warme bananen/chocolade muffin en een ouderwets lekkere espresso een stukje wezen lopen. Aangekomen bij de rivier gebeurde er echter iets wat ik de rest van mijn leven niet zo snel meer zal vergeten omdat het een behoorlijke indruk op ons achter liet. En weet ook niet zo goed hoe ik het moet omschrijven, ik denk dat er een stuk of 80 boten waren die eruit zagen als drakenboten alleen gingen ze allemaal heel langzaam, en voeren ze 3 om 3 over de gehele breedte van de rivier. Plotseling begon een stem op de boten te zingen en wanneer die stopte zong iedereen op de bootjes iets. Het was zo vaag, maar zo indrukwekkend. (Achteraf bleek dat het een repetitie was voor iets wat over 2 weken gaat plaats vinden, verjaardag van de koning ofzo) want oja, heeeel Thailand houd van de koning en iedereen mag naja moet het weten!
Morgen ga ik mijn trip door Thailand verder uitstippelen, en hou het voor nu voor gezien!
(29-10-12 23:56)

  • 29 Oktober 2012 - 19:51

    Marian:

    he Jel je hebt toch niet zo,n ranzig p.pongballetje opgevangen en meegenomen als souvenir he,
    Denk erom dat je niet te dik wordt van al dat geweldige eten en drinken .
    Nou Jel zie en spreek je woensdag als het gaat lukken tenminste.

  • 30 Oktober 2012 - 10:18

    Agnes Brakenhoff -Smit:

    Hoi Jelle ,dat zal toch wel heel indrukwekkend geweest zijn ,al die bootjes ,en dan de zang, geweldig geniet verder van Thailand ,en ik spreek je weer .
    Liefs en kus uit Schoorl.

  • 03 November 2012 - 16:00

    Domingo:

    He jel! Leuke verhalen man, je schrijft ook leuk! Genot om te lezen!
    Hoop dat jij ook geniet, zeker nu je alleen verder gaat. Spannend!

  • 05 November 2012 - 17:05

    Margaret :

    Hoi Jelle,
    wat een heerlijkheid om je verhalen te lezen en wat maak je veel mee.
    Ik krijg er honger van hoe jij het eten van daar beschrijf.
    Fantastisch dat je zo geniet.
    Benieuwd hoe je het gaat ervaren in je eentje, heel veel succes verder met je reis.
    Liefs van je nicht.

  • 07 November 2012 - 15:21

    Annemarie Peerlings-Smit:

    Jelle ik geniet van je reis verslagen heel veel plezier nog.
    Een achter nicht.

  • 14 November 2012 - 20:35

    Tante Wil:

    Hallo Jelle,
    Ik hoef je niet te vragen of je geniet, het spat er van af. Wat een lekker leventje heb jij.
    Maar Jelle drink jij ook nog wel eens een kopje thee, of ben je na de eerste dag van je reis zo geschrokken van de rekening dat je dat maar niet meer besteld!!
    Jelle nog heel veel plezier met je reis, en ik blijf je volgen.
    Veel liefs je tante Wil

  • 17 November 2012 - 23:53

    Yassine:

    jalla jalla, wat ben jij lekker aan het genieten. ik zou zo graag willen aansluiten, misschien in Brazil;) we missen je! succes.

  • 21 November 2012 - 20:10

    Gekke Ouwe Maurice:

    Smithers,,

    Lekker man thailand, ff chille, thAise massages, i get your point,, voeten right...!!!
    Maar chil man, lkkr eten , en zo te lezen genoeg gedronken. Kusje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

jelle

Vier oktober tweeduizend en twaalf, de dag dat de reis van me leven gaat beginnen. Ik Schrijf dit hier (2-10-2012) in me makkelijke broek op bed met de controller van mijn playstation3 naast me, omdat ik 1 van mijn laatste potjes fifa aan het spelen ben. Dit word komend jaar een beetje mijn fifa vervanger, de plek waar ik al mijn ervaringen en avonturen op zal delen! Ik hoop jullie via deze weg een beetje me te kunnen laten genieten, tenminste als ik dat ook doe! Nou veel lees plezier het komende jaar!

Actief sinds 01 Okt. 2012
Verslag gelezen: 714
Totaal aantal bezoekers 17799

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: