China (part 3, Boottocht, Yangshuocity, Hong Kong) - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van jelle smit - WaarBenJij.nu China (part 3, Boottocht, Yangshuocity, Hong Kong) - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van jelle smit - WaarBenJij.nu

China (part 3, Boottocht, Yangshuocity, Hong Kong)

Door: Jelle Smit

Blijf op de hoogte en volg jelle

25 Oktober 2012 | Thailand, Ayutthaya

De boot tocht was relaxed, in de zon gezeten, mahjong gespeelt, gekaraoked, bier en ranzige rijstwijn gedronken, gelachen en geslapen. De dag na de boot toch was wat minder, vroeg opgestaan daarna 1,5 uur in de bus gezeten vervolgens 4 uur door een gigantische winkel centrum lopen struinen wachtend op de bus die er vervolgens 45 minuten over deed om ons naar de hogesnelheidstrein te vervoeren, daar 1,5 uur gewacht tot we vetrokken.
In de trein (die ontzettend schoon en mooi was) 2 uur gezeten, waar 15 minuten voor aankomst iets bizars gebeurde 3 stoelen voor me liet een moeder haar dochtertje plassen op een van de stoelen en de urine liep letterlijk over het gangpad. Na dat schokkende voorval weer 2uur gewacht totdat we de nachtrein in konden, en op dat moment was iedereen in onze groep klaar! Klaar met China en zijn rare gedoe! En tot overmaat van ramp heb ik in de trein geen oog dicht kunnen doen omdat de persoon die boven me lag continu liep te smakken en de man links boven me de hele nacht liep te snurken.
Volgende ochtend nog een bus tochtje gehad van 3 uur omdat we een uur vast hebben gestaan op een berg door het krankzinnige verkeer.
Maar Yangshuocity maakte een hele hoop goed! bergen zoals ik ze vroeger op de kleuter school tekende: hoog en puntig. En een heerlijk sfeertje omdat ons hotel in de barstreet gelegens was. Veel backpackers ook!
Die middag een Chinese kookworkshop gehad, maar daarvoor gingen we eerste even wat boodschapjes doen op de boerenmarkt!
Prachtige aubergines, pepers, lotuswortels, gember, knoflook, levende rievierkreeftjes ect. Hal 2 was de dieren markt (voor comsumptie zeg ik er maar even bij) En ja kleine kooitjes en een hoop gekakel en geluid.
In het begin kon ik er nog wel mee omgaan omdat het niet echt tot me doordrong ofzo, maar ik was aan het kijken naar 5 prachtige witte konijnen in een veelste klein kooitje toen ik het plotseling zag..
(Ik wist dat het gebeurde in China maar had nooit verwacht het te zien, en dat het zo een indruk op me zou maken) Ik zag iets hangen waarvan het 3 seconde duurde voordat ik door had wat het was: Een Hond, toen al die katjes in die kooitjes en daarna die honden ook in kleine kooitjes, tel daar bij op het gehak van "de slagers" en de penetrante bloed lucht die ik rook. Toen moest ik daar weg en kon ik me goed voorstellen waarom je vegetariër zou worden, ik niet btw, ik hou van speklappen, hamburgers, tournedos enz. De kookles was grappig, maar zoals verwacht niet echt uitdagend.
Savonds Bier-pong gespeeld in een roof-bar en natuurlijk gewonnen :).
De volgende ochtend weer vroeg uit de veren omdat er weer een fietstocht op het programma stond, en jahoor bij mijn fiets was de standaard stuk! Altijd!
De fietstocht was prachtig, mooie dingen gezien en gewoon genoten, halverwege de fietstocht nog een grotten tocht gedaan met modder bad en hotspring, en met name de laatste kon ik erg waarderen! Die avond zoals de avond ervoor naar de roof-bar Mojo gegaan waar ik mijn eerste White-russiens heb gedronken en mijn eerste KFS-burger heb genuttigd! 2 zeer goede ervaringen rijker!
De ochtend daarna een schitterende boot tocht gemaakt over Li rivier, waarna we opnieuw de nachttrein opzochten voor de tocht naar Honk Kong.
Hong Kong eindbestemming van mijn verblijf in China!
Heerlijke bedden en een stort douche! Kortom, een goed hotel! Ook spreken de meeste mensen in Hong Kong gewoon engels, en is alles een stuk westerser, eerste avond een steak gegeten met patat en een ceasersalad, dag 2 spaghetti carbonara! Heerlijk! Verder is Hong Kong groot en snel, een kruising tussen New York en Beijing denk ik. En ohja het verkeer komt van de andere kant (Komt door de Britten, die tot voor kort Hong Kong bezaten)
Ook ben ik met mijn 2 Deense kameraden en met mijn 2 Duitse chikies naar Macau geweest wat tot voor kort een Portugese kolonie was, en idd, als je daar rond loopt waan je je echt in Portugal! Geel en licht blauw gekleurde gevels, mooie gezellige pleintjes met kathedraaltjes en fonteintjes.
Vanochtend 7 uur opgestaan om mijn vlucht naar Bangkok te pakken, daar om 13:00 geland. En schrijf dit blogje nu vanuit mijn hotel kamer in Ayutthaya, Morgen ochtend ga ik terug naar Bangkok waar ik 1 nachtverblijf in een groot 4 sterren hotel! Voordat het echte backpackers leven gaat beginnen (rantsoen). Spreek jullie later!

(25-10-12 21:58)

  • 25 Oktober 2012 - 22:47

    Anouk:

    Super leuk om te lezen jel!! Wel raar om je op die foto's zo tussen al die vreemde mensen te zien, maar gelukkig zitten er ook nog genoeg typische jellie foto's bij:) je baard is al in volle gang, ben benieuwd hoe die er over een jaar uitziet! Nou geniet nog maar eventjes van de luxe!:) kus!

  • 26 Oktober 2012 - 01:03

    Je Vader:

    Je moeder en ik hebben vanmiddag een uurtje gefacetimed met Jou, heerlijk om weer ff kontakt te hebben natuurlijk, maar Jel......, je hebt verborgen talenten man, we wisten al dat je aardig kon lullen, koken zit in je bloed, daarbij ben je natuurlijk een grapjas, maar je schrijft ook nog eens ontzettend leuk. Hou je taai, geniet en schrijf vooral veel op dit blog. Dikke kus van je moeder, en we spreken je snel.
    O,ja een paar foto's als begeleiding, zou fijn zijn.

  • 26 Oktober 2012 - 14:44

    Agnes Brakenhoff -Smit:

    Wij vinden het geweldig om je zo te volgen ,dan is het net of wij er ook een beetje bij zijn,('n beetje jaloers zijn we wel hoor !!!!) grapje .drink een lekker biertje ,en denk aan ons in dat koude Nederland

    groetjes en dikke kus

    Agnes en Henk.





  • 29 Oktober 2012 - 15:58

    Madelon:

    Hi Jelle,

    Heb genoten van je eerste reisverslagen. Eén van de velen mag ik hopen. Je hebt het duidelijk al erg naar je zin..... Dank ook voor de "eetfoto's"en beschrijvingen. Daar zijn wij dol op. Ga zo door!!
    Zelf zorg je ook goed voor de innerlijke mens lees is. Héél verstandig. In Thailand hebben wij ook zó heerlijk gegeten.
    Blijf genieten Jelle! Kijk uit naar je nieuwe update....

    Madelon xxx

  • 29 Oktober 2012 - 16:01

    Madelon:

    PS.

    Groetjes trouwens uit een héél nat en guur Holland. We kunnen er niet meer omheen. De Herfst is begonnen........

  • 21 November 2012 - 20:05

    Gekke Ouwe Maurice:

    Smither!

    mooi verhaal man van die honden en katten, zal je ook nog wel ff mail sturen zo. Mooi dat je het naar je zin heb,m ga zo ff foto;s kijken. later chick!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ayutthaya

jelle

Vier oktober tweeduizend en twaalf, de dag dat de reis van me leven gaat beginnen. Ik Schrijf dit hier (2-10-2012) in me makkelijke broek op bed met de controller van mijn playstation3 naast me, omdat ik 1 van mijn laatste potjes fifa aan het spelen ben. Dit word komend jaar een beetje mijn fifa vervanger, de plek waar ik al mijn ervaringen en avonturen op zal delen! Ik hoop jullie via deze weg een beetje me te kunnen laten genieten, tenminste als ik dat ook doe! Nou veel lees plezier het komende jaar!

Actief sinds 01 Okt. 2012
Verslag gelezen: 492
Totaal aantal bezoekers 17798

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: