China (part one, Beijing) - Reisverslag uit Peking, China van jelle smit - WaarBenJij.nu China (part one, Beijing) - Reisverslag uit Peking, China van jelle smit - WaarBenJij.nu

China (part one, Beijing)

Door: J to the elle

Blijf op de hoogte en volg jelle

09 Oktober 2012 | China, Peking

Eerste vlucht bijna achter de rug, appelsapje en een heerlijk zakje chips op! Straks op Heathrow Londen overstappen naar het vliegtuig richting Beijing! (4-10-12 12:20)

Zo, over 10 min. Land ik op Beijing China! Goed spannend, het weer is oké 19 graden om kwart over 9 sochtends, vlucht was top! Wijntje, bacotje (heb ik niet gedaan) en gewoon smakelijk gegeten, Chinese kip, met een lekkere pasta salade, en zojuist een Engels ontbijte op! Prima te doen! (5-10-12 9:16)

Eenmaal aangekomen bij de aankomst hal stond idd een Chinees mannetje met een naam bordje waar zoals verwacht jelle Smit opstond, zo begon mijn eerste ritje door China, de chauffeur sprak overgins enkel Chinees wat de 1 uur durige rit niet echt gezelliger maakte, maar het was wel een vrolijk ventje ! Eenmaal aangekomen bij het hotel gauw even gedoucht en omgekleed, toen op zoek naar een ATM, dat duurde even omdat ik niet echt bekend ben in Beijing en er maar weinig Chinezen zijn die Engels spreken, ondertussen werd ik ook behoorlijk dorstig! 25 graden is het ongeveer! Maar zoekt en gij zult vinden! De Chinese Bank! Ik stop mijn pasje in het apparaat en volg de instructies, kwam er dus x op x geen geld uit! Na daar 15 min. mee aan het kloten ze zijn geweest probeerde ik het veeeel drukkere en modernere apparaat aan de andere kant van de bank! En jahoor CASH!
Daarna beetje door de stad lopen struinen totdat ik werd aangesproken door 2 Engels sprekende Chinese meisjes die in Beijing op vakantie zijn (het is deze week namelijk nationale vakantie in China, soort feest week, en goed druk!!) maar mijn Chinese vriendinnen hielpen me best aardig door de stad een beetje te laten zien en wat dingen van de Chinese cultuur uit te leggen, zoals thee drinken! Wat echt een heel ritueel is hier! Koffie kunnen ze overgins niet maken! Maar wel tof om dat zo eens te zien! Na een uur of 3 met ze te hebben opgetrokken ben ik terug gegaan naar mijn hotel omdat mijn jetlag me parte begon te spelen. vervolgens uurtje of 16 te hebben geslapen zit ik nu half te lunchen half te dineren in een Mac Donalds, en zit me al en behoorlijke tijd te irriteren aan de smakkende Chinees tegen over me!! Trouwens wat zijn die Chinezen ranzig! Smaken, roggelen, vies hoesten, toeteren op kleine brommertjes! Maar ze zijn allemaal wel heel vriendelijk en vrolijk!
(6-10-12 18:00)

Jahoor! Eerste dag in Beijing en gelijk opgelicht! Die 2 Chinese vriendinnetjes hebben me gewoon genaaid, voor 500 euro!! Gelukkig had ik nog niets laten horen aan het thuisvront anders was mijn vader er nooit achter gekomen! Na wat over en weer gesms ben ik terug gegaan naar het thee huisje en heb ik gezegd dat ik mijn geld terug wilde! En na 20 minuten bellen en met elkaar lopen te Lullen in het Chinees heb ik gelukkig ruim 450 euro terug gekregen! Maar toch 50 euro voor een koppie thee dat vind ik niet zo leuk nee..
(7-10-12 17:56)

Paar dagen niets geschreven omdat er even de tijd niet voor kon vinden, 2 dagen geleden de groep ontmoet met wie ik de komende 3 weken op stap ga, leuke leden allemaal alleen zitten er geen Nederlanders bij waardoor je door het continu Engels praten wel eens een beetje vermoeid raakt. Verder eten we elke avond samen in verschillende Chinese restaurantjes in een soort privé kamertjes die vaak boven via een gammel en raar gangetje te bereiken zijn. Maar het eten is altijd goed, niet te vergelijken met het chiniesie dat je afhaalt op het eind van de zondag middag! Vandaag Peking eend gegeten, en dat is echt niet normaal
Lekker! Gister ochtend waren we vroeg vertrokken naar de Chinese muur "great wall" zoals ze hem hier noemen, maar omdat we die avond ervoor een redelijke borrel op hadden had ik het best zwaar omhoog richting die muur, want dat is! Ben vergeten hoeveel treden maar geloof me, leuk is het niet.. Maar eenmaal op de muur is het wel te gek, zoiets bijzonders! Dat ze dat hebben kunnen maken. Maar na een uurtje had ik het eigenlijk ook wel weer gezien, jammer genoeg bleven we er 2 en een half... Maar de weg naar beneden is dan wel weer geniaal! Via zo'n glijbaan die je ook in duinrel hebt (een rodelbaan ofzo?) Vandaag naar de verboden stad en the temple of heaven geweest, ook erg bijzonder beiden. Zo immens groot! Alleen lijkt alles op elkaar dus heb je het na een tijdje wel weer gezien. Morgen laatste dag Beijing, ga dan naar the summer palace en om 4 uur moeten we klaar staan voor de trein richting Shanghai. Beijing was verder onwijs Leuk voor een dag of 5, eten en drinken is onwijs goedkoop, voor een gehele maaltijd + 600 ml pils betaal ongeveer 4 à 5 euro, en in een bar bataal je voor 600 ml pils 10 CHY omgerekend ongeveer een euro! Maar ben wel weer toe aan een nieuwe omgeving!
(9-10-12 23:13)

En oja de reden dat ik niet op Facebook ben is omdat China Facebook blokt! :)


  • 09 Oktober 2012 - 17:48

    Marian:

    Na zo,n eerste reisverslag staat ons een heleboel leuk leeswerk wachten,zijn trots op je Jel.
    Je ben al 148 keer gelezen,dus je wordt al aardig beroemd.
    Jelle ik zie je een dezer dagen wel weer via het skypegebeurenpraten we weer even verder
    kus mama

  • 09 Oktober 2012 - 17:48

    Marian:

    Na zo,n eerste reisverslag staat ons een heleboel leuk leeswerk wachten,zijn trots op je Jel.
    Je ben al 148 keer gelezen,dus je wordt al aardig beroemd.
    Jelle ik zie je een dezer dagen wel weer via het skypegebeurenpraten we weer even verder
    kus mama

  • 09 Oktober 2012 - 17:48

    Marian:

    Na zo,n eerste reisverslag staat ons een heleboel leuk leeswerk wachten,zijn trots op je Jel.
    Je ben al 148 keer gelezen,dus je wordt al aardig beroemd.
    Jelle ik zie je een dezer dagen wel weer via het skypegebeurenpraten we weer even verder
    kus mama

  • 09 Oktober 2012 - 17:50

    Marian:

    3x is scheepsrecht.lekker he

  • 09 Oktober 2012 - 21:24

    Brian En Sabine:

    Heey vriend,

    Leuk even wat van je gelezen te hebben. klinkt ook erg indrukwekkend allemaal en mooie foto's man van die Chinese muur. we zijn nu alweer benieuwd naar je volgende avontuur hahaha. Je eigen niet weer laten tillen he pik ;) dikke xxx Brian en Sabine

  • 09 Oktober 2012 - 22:20

    Annet:

    Leuk om te zien wat je allemaal meemaakt we blijven je volgen geniet ervan xxx

  • 10 Oktober 2012 - 01:06

    Wil Hoffmann Karseboom:

    Hé Jelle .....jeetje wat n verhalen!! Is wel bijzonder....ik zit in Barcelona en volg jou met mn telefoon in China ...echt te gek !!

  • 10 Oktober 2012 - 14:11

    Lilian:

    hey die Jelle...Leuk om te lezen en te zien wat je meemaakt.geweldig !! we blijven je volgen. XX vanuit schagen.

  • 12 Oktober 2012 - 16:34

    Ossie:

    Ik mis je nog steeds niet:p
    Wel leuk wat van je te lezen!
    X

  • 13 Oktober 2012 - 12:50

    Agnes :

    Hoi Jelle ,wat leuk je zo te volgen,daar genieten wij ook van,dikke kus vanuit Schoorl.

  • 17 Oktober 2012 - 13:05

    Leander:

    Hey Jell, Leuk om te lezen dat je al zo veel hebt gezien en meegemaakt daar. Maar serieus een koppie thee van 500.- ? haha die moet dan wel heeeel lekker zijn geweest. Die reis van je ziet er wel top uit zeg! Leuke fotos van Beijing. Ziet er inderdaad echt vet uit om eens te zien.
    Nou man hou het vol daar en laat ze eens merken wie Jelle is for the Netherlands!
    Gr Lee

  • 21 November 2012 - 19:51

    Gekke Ouwe Maurice:

    Hee smithers,

    eerst maar ff een reactie op dit verhaal, mijn computer laat me in de steek bij me thuis en nu ff rustig bij me ouders. dus ga alles doorlezen, totaal geen zin in, maja zo toon ik wel een beetje intresse ouwe pikkepijp!
    Mooi die muur ja! maar snap dat je erop uitgekeken raakt, En die chinezen ja..... typisch,,, typisch...

    Ik ga verder lezen!

    Later!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jelle

Vier oktober tweeduizend en twaalf, de dag dat de reis van me leven gaat beginnen. Ik Schrijf dit hier (2-10-2012) in me makkelijke broek op bed met de controller van mijn playstation3 naast me, omdat ik 1 van mijn laatste potjes fifa aan het spelen ben. Dit word komend jaar een beetje mijn fifa vervanger, de plek waar ik al mijn ervaringen en avonturen op zal delen! Ik hoop jullie via deze weg een beetje me te kunnen laten genieten, tenminste als ik dat ook doe! Nou veel lees plezier het komende jaar!

Actief sinds 01 Okt. 2012
Verslag gelezen: 3262
Totaal aantal bezoekers 17796

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: